kLik-kLik

Semasa 2 Minggu Induction: 1.) Elakkan NASI, MI, MIHUN, LAKSA, LAKSANG, SPAGETTI, FETTUCINI, VERMICELLI, KUEW TIAU dan yang sebangsa dengannya. 2.) Elakkan Roti, roti berserat, roti bun, rotiBoy, roti canai, roti jala, roti bakar, roti pastries dan apa2 yang sebangsa dengannya. 3.) Elakkan Gula - gula pasir, gula melaka, gula merah, madu, gula-gula dan apa-apa yang bergula tinggi. 4.) Elakkan Buah-buahan (lepas 2 minggu baru makan berpada-pada). 5.) Elakkan minuman bergula, jus buah-buahan, air bergas (coke, pepsi, 100plus, etc), kurangkan pengambilan kopi! 6.) Elakkan snek seperti Twisties, biskut manis, nachos, popcorn, jeruk manis. 7.) Elakkan segala bentuk kacang untuk 2 minggu. Tak kira kacang biasa, gajus, kuah kacang, dhal... 8.) Elakkan makanan berproses seperti kentang goreng, bebola ikan, bebola sotong. 9.) Elakkan makanan bertepung seperti kek, biskut, kuih-muih.

Followers

Tuesday, June 14, 2011

keliru!!!!!! ppppppllliiiizzzzz help me plizzz

salam....
selamat pg...
salam 1 malaysia


now da ari ke-2 utk PD50H
ak still keliru utk berdiet jenis ape....
atkins?
atau
diet kira kalori?

klo diet atkins,ak just mkn lauk2....ikan,ayam,sayur
and carb msti la x lebih 20g sehari mse induction



tp klo diet kira kalori,

ak kene mkn ikot yg kat atas ni



cne ni??cne ni???pliz help me plizzz.....what can i do???hurmmm

10 comments:

  1. salam mber...hehehe...saya pon sebelum join PD50H ni duk memikir nk bt diet ape....atkins atau cut kalori....3 hari say duk pikir...tp ntah laa..rase cm nk lupekan nasi seketika, sbb saya ni kalu da mkn nasi, ketagih..so saya bt keputusan bt atkins...awk try laa pikir baik buruk dulu...heheheh...sekadar pandangan....heheheh...

    ReplyDelete
  2. bagi akak baik kira kalori....senang...kalau atkins memang akak tak boleh lakukan...huhuhu

    ReplyDelete
  3. kalori paling senang.. tp kalau dah tulis 1400+, sila ikut.. sbb kekurangan kalori adalah TIDAK BAIK..

    ReplyDelete
  4. uii..mcm2 pandangan.. try dulu kira kalori..kalau x boleh buat diet lain.

    ReplyDelete
  5. hi, for me personally.. saya x boleh buat count calories diet sbb byk sangat variation makanan yg boleh di makan. lg2 sa ni jenis yg x boleh kontrol portion. x puas mkn cket2 hihi, so to play safe saya pilih dukan diet hehe.. my own opinion je, fikirlah yg terbaik utk diri awk ye ;)

    ReplyDelete
  6. diet campur jelah..sy p0wn pening jugak acctually..sama mcm tuan belog nieh...huhuu

    ReplyDelete
  7. hahahha....tu la..pening nak wat diet ape......adeiii...x byk ilmu lg pasal nak kira kalori ni...hurrrmmm

    ReplyDelete
  8. atkins la..cepat sket.hehehe

    ReplyDelete
  9. Diet yang seimbang!

    Itu yang paling bagus, kombinasi yang baik antara karbohidrat, protein dan sayur-sayuran.

    Portion diet yang seimbang adalah seperti Mickey Mouse. Saya ada buat entry nih dulu.

    Yang paling penting adalah, diet ini untuk kita amalkan seumur hidup, yang dapat kita kekalkan sepanjang hayat kita ni. Nikmatilah segala makanan yang dikurniakan Allah dengan bersederhana.. insyaAllah, badan sihat, kita pun gembira! Hehehehe..

    Harap dapat kurangkan sedikit kepeningan tuh. =)

    ReplyDelete
  10. diet atkin rasa paling mudah tk perlu kira kalori sbb kalau kalori kita terlalu berhati2 nk makan berbanding dengan atkin boleh makan ayam goreng w/o tepung kalau kalori tak boleh sbb kalori tinggi n jgn lupa senaman :D

    ReplyDelete